Pieredzes apmaiņas seminārs RVKG un Talsu novada skolotājiem
2024.gada 14.oktobrī, izmantojot Zoom attālinātās iespējas, noticis pieredzes apmaiņas seminārs "Pārbaudes darbu veidošana atbilstoši SOLO taksonomijai" ar Talsu novada angļu valodas skolotājiem. Atsaucoties Talsu novada angļu valodas skolotāju koordinatores Lienes Lāces uzaicinājam, ģimnāzijas angļu valodas mācību jomas koordinatore I.Klišāne dalījās ar savu pieredzi, izaicinājumiem un panākumiem pārbaudes darbu veidošanā atbilstoši SOLO taksonomijai. Semināra gaitā tika demonstrēta arī detalizēta viena konkrēta 7. klases pārbaudes darba analīze, atklājot SOLO taksonomijas praktisku pielietojumu un uzlabojot skolotāju spējas veidot efektīvākus pārbaudes darbus.
Semināra dalībnieki pēc pasākuma atzina, ka mērķis nodrošināt praktiskus piemērus un ieteikumus, kā veidot pārbaudes darbus, kas atbilst dažādiem SOLO līmeņiem un veicināt diskusiju un pieredzes apmaiņu starp skolotājiem par pārbaudes darbu veidošanas labākajām praksēm ir sasniegts.
Sapulcējāmies septembrī, lai atkārtoti satiktos oktobrī!
2024.gada 25.septembrī Metodisko ideju tirdziņā “Radi, dari, rādi” attālināti satikās mūsu ģimnāzijas (RVKĢ) un Mārupes Valsts ģimnāzijas (MVĢ) skolotāji. Piedāvājumā – astoņu skolotāju praksē pārbaudīti paņēmieni, kā jēgpilni izmantot informācijas tehnoloģijas, tostarp mākslīgā intelekta piedāvātās iespējas, lai organizētu mērķtiecīgu mācību procesu.
Šāda pieredzes apmaiņas forma ģimnāzijā ir jaunums, un septembra tirdziņā testējām vairākus izaicinājumus: gan to, kā piecās minūtēs līdz klausītājiem aiznest savu ideju un ieinteresēt to izmēģināt arī pašiem, gan arī to, kā ātri izlabot tehniskos brāķus, ja tādi rodas.
Paldies skolotājiem par uzdrīkstēšanos būt pirmajiem ar savām idejām!
Mākslīgais intelekts kā valodas skolotāja palīgs, Jekaterina Ļežaņina (RVKĢ)
Youtube stundas, Sergejs Zembovskis (MVĢ)
Digitālo modeļu izveide problēmu risināšanai stereometrijā vidusskolas posmā, Artūrs Ļevikins (RVKĢ)
Dizains kā domāšanas process, Visvaldis Asaris (RVKĢ)
Praksē izmantoti IKT rīki, Ieva Keire (MVĢ)
Mākslīgajā intelektā balstītas diskusijas un debates, Rihards Eisulis (MVĢ)
Youtube Video un mākslīgais intelekts, Anna Sarkisova (RVKĢ)
Polypad, Ieva Bārdiņa (MVĢ)
Ja piedāvātās idejas varētu nopirkt, kā jau tirgū tas pienākas, tad lielākās daļas klausītāju izvēle būtu par labu MVĢ angļu valodas skolotāja E.Eisuļa un RVKĢ latviešu valodas un literatūras skolotājas J.Ļežaņinas piedāvājumam. Īpašais paldies šo ideju autoriem gan par idejas saistošo un noderīgo saturu, gan citu skolotāju interesi izraisošo idejas piedāvājuma formu.
Iniciatīvas “Radi, dari, rādi!” turpinājums gaidāms 2024.gada 30.oktobra pēcpusdienā. Tad atkal būs iespēja dalīties ar idejām, tikai par citu tēmu, kura tiks noskaidrota pēc dalībnieku elektronisko pieteikuma apkopošanas.
Sīkāka informācija par tēmu piedāvājumu, savas idejas pieteikšanu, pasākuma organizāciju un norisi – RVKĢ Metodiskajā centrā vai rakstot epastu iivane4@edu.riga.lv
Septembrī - pie kolēģiem uz Ventspili
2024.gada 24.septembrī neliela skolotāju - interesentu grupiņa ciemojāmies pie kolēģiem Ventspilī, apmeklējot Ventspils 2.vidusskolas un Ventspils Valsts 1.ģimnāzijas pedagogu vadītās stundas. Varējām vērot, kā skolēnu pašvadītas mācīšanās un tekstpratības prasmju attīstīšana tiek īstenota pamatskolas posmā latviešu valodas (5.klase) un angļu valodas (9.klase) stundās, kā arī bioloģijas, vēstures un projekta darba stundās vidusskolas posmā.
Paldies Ventspils kolēģēm par pārdomātu un turpmākā darba ierosmēm piesātinātu programmu, kur līdztekus stundu apmeklējumiem bija iespēja plašāk pārrunāt projektu darba satura nianses un organizēšanas formas. Paldies arī par iespēju iepazīties ar Ventspils Valsts 1.ģimnāzijas noturīgajām mācību un audzināšanas darba tradīcijām, t.sk. Skolēnu pašpārvaldes aktivitātēm, kā arī Ventspils izglītības pārvaldes Pedagogu atbalsta dienesta sistēmiski organizēto darbu.
Braucienam noslēdzoties, skolotāju pārdomās ieskanējušies vairāki profesionālās kompetences izaicinājumi – Kā efektīvāk varētu izmantot grupu darbu datorikas stundās? Kā saņemt atgriezenisko saiti, izmantojot platformu Mentimeter? Vai nevajadzētu izskatīt iespēju mainīt ģimnāzijā pastāvošo līdzpieeju un līdztekus obligātajiem ZPD skolēniem piedāvāt arī citus projektu īstenošanas veidus (mākslinieciskā jaunrade, brīvprātīgo darbs u.c.)? Kā atrast laiku un organizēt darbu skolotāju mācīšanās grupās? Kā popularizēt lasīšanas procesu skolēnu vidū?
Pozitīvo emociju diena, Skolēnu pašpārvaldes ministrijas, Audzinātāju spēka maize skolēniem, Metodiskā diena, Ceļvedis mentoriem – un vēl dažas idejas, kas brauciena dalībniekiem arī palikušas prātā, jo varētu būt noderīgs papildinājums ģimnāzijas jau īstenoto pasākumu sarakstā.
Esam redzējuši un dzirdējuši daudz, tagad būtu meklējamas iespējas, kā Ventspilī piedzīvoto jēgpilni iedzīvināt ģimnāzijas ikdienā.
Ventspils kolēģu pieredzes apmaiņas vizīte ģimnāzijā
2024.gada 16.aprīlī ģimnāzijā ciemojās Ventspils valstspilsētas pedagogu grupa, pārstāvot Ventspils 3.pamatskolu (direktore Vera Šengelija), Ventspils 2.vidusskolu (direktors Jānis Jēgers, skolotājas Alla Kitajeva, Linda Sokolovska, psiholoģe Svitlana Fedorova,), Ventspils 4.vidusskolu (skolotāja Aiva Belte) un Ventspils 6.vidusskolu (direktore Zanda Bite, skolotājas Inta Cinciusa, Ilze Pinkovska,), kā arī Ventspils izglītības pārvaldes vadītāja Jana Bakalauska kopā ar saviem kolēģiem (Zane Jansone, Liene Polence). Viņiem bija iespēja apmeklēt mūsu pedagogu vadītās mācību stundas, apskatīt ģimnāzijas mācību kabinetus un telpas kopumā. Daudz atzinīgu vārdu par diferencētas pieejas īstenošanu, caurviju prasmes attīstošām aktivitātēm un jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšanas paņēmieniem saņēma mūsu pedagogi: matemātikas skolotājas Olga Rokyitjanskay un Nataļja Jegorova, fizikas skolotāja Raisa Stunžāne, latviešu valodas un literatūras skolotājas Gerda Balode un Iveta Jaunupe.
Pēc stundu apmeklējuma Ventspils kolēģus uzrunāja ģimnāzijas direktors Romans Alijevs. Ģimnāzijas pieredzi par kolēģiem interesējošajām tēmām, kas aptver mācību un audzināšanas darba, kā arī metodiskā darba organizēšanu un koordinēšanu, pastāstīja direktora vietnieces Gaļina Rafaļsone, Inga Balga, Inna Burova un Ineta Īvāne. Kolēģus īpaši ieinteresēja jautājumi par ģimnāzijā izveidoto iekšējo sistēmu, kas formatīvās pieejas jēgpilnas īstenošanas kontekstā attīsta skolēnu mācīšanās motivāciju. Tāpat sarunās aktualizējās gan tēmas par klašu līmeņošanu pēc skolēnu sniegumam, gan ģimnāzijā īstenoto kuratoru pieeju, ko īsi raksturoja viena no klašu kuratorēm Inga Vītuma Brūvere.
Patiess prieks, ka šīs vizītes laikā esam paplašinājuši savu draugu, domubiedru un interesentu loku un saņēmuši aicinājumu atbraukt pieredzes apmaiņā arī uz Ventspili.
Noslēgta sadarbība ar Mārupes Valsts ģimnāziju
2024. gada februāra sākumā noslēgts sadarbības līgums starp Rīgas Valsts klasisko ģimnāziju un Mārupes Valsts ģimnāziju ar mērķi veicināt gan skolotāju, gan arī skolēnu savstarpējo sadarbību izglītības jomā.
Sadarbības līguma ietvaros iecerēts organizēt kopīgus metodiskos un pieredzes apmaiņas pasākumus pedagogiem par izglītības satura īstenošanas aktuāliem jautājumiem, popularizēt pedagogu labās prakses piemērus, kā arī sadarboties izglītības inovāciju izstrādē un ieviešanā. Tāpat sadarbības līgums paredz iespēju īstenot pedagogu apmaiņu, lai nodrošinātu skolēniem aktuālu mācību priekšmetu/ moduļu satura apguvi.
Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas skolēniem ieguvums no noslēgtā sadarbības līguma būs iespēja atklāt savus talantus un spējas kopīgos konkursos, viktorīnās un citos ar mācību satura padziļinātu apguvi saistītās aktivitātēs, kā arī kultūrizglītojošos ārpusstundu pasākumos. Iecerēts stiprināt arī abu izglītības iestāžu Audzēkņu pašpārvalžu savstarpējo sadarbību.
2024. gada 1. martā Rīgas Valsts klasiskajā ģimnāzijā notika abu izglītības iestāžu vadības komandu sadarbības pasākumu plānošanas saruna, kurā detalizētāk pārrunāta vēl šajā m. g. iecerēto pasākumu norise un iespējamo katra sadarbības partnera ieguldījumi. 2024. gada martā un aprīlī abu ģimnāziju pedagogiem piedāvāta iespēja piedalīties sešos savstarpējas pieredzes apmaiņas pasākumos, savukārt abu ģimnāziju skolēniem iespēja savstarpējas iepazīšanās pieredzes veidošanai satikties četros pasākumos.
Pieredzes apmaiņas vizītes
Konsultatīvā atbalsta dienas
Paldies par atsaucību un Konsultatīvā atbalsta dienu apmeklējumu pedagogiem no Rīgas 74. pamatskolas, Rīgas 33. vidusskolas, Rīgas 34. vidusskolas, Rīgas 80. vidusskolas, Rīgas 86. vidusskolas, Rīgas 89. vidusskolas, Rīgas 92. vidusskolas, Rīgas Ķengaraga vidusskolas, Rīgas Rīnūžu vidusskolas un Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas!